کد خبر: 1083
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
امیررضا رفیعی

امیررضا رفیعی در دومین بازی رسمی خود برای پرسپولیس کلین‌شیت کرد.

به گزارش "ورزش 24"، امیررضا رفیعی با مصدومیت بیرانوند در ترکیب تیمش مقابل گل‌گهر به میدان رفت و مثل بازی با ذوب آهن دروازه‌اش را بسته نگه داشت.
رفیعی در همان نیمه نخست و با خروج‌های به‌موقع و بی‌اشتباهش نشان داد با انگیزه وارد این میدان شده و از اعتماد به نفس لازم برای حراست از دروازه سرخ‌ها برخوردار است.

رفیعی مثل بازی با ذوب آهن در بازی با پا هم عملکرد خوبی داشت و با اینکه مدافعان پرسپولیس به اندازه بیرانوند با او بازی نمی‌کردند و پاس به عقب نمی‌دادند اما هر بار توپ به رفیعی رسید او دست‌پاچه نشد و کارش را درست انجام داد.

اما مهم‌ترین اتفاق درباره این دروازه‌بان 23 ساله عملکردش در دقیقه 83 و مهم‌ترین موقعیت گلزنی گل‌گهر بود که با دبل سیو خود تیمش را برنده در زمین نگه داشت. در این صحنه بعد از اشتباه گولسیانی، زائر کاظمینی با چرخش سریع به نوعی با رفیعی تک به تک شد اما گلر پرسپولیس توپ را زیر پای مهاجم حریف زد و در نوبت دوم هم شوت این بازیکن را که از زاویه‌ای تنگ‌تر نواخته شده بود با پا دفع کرد.

2008631

نکته مهم درباره این صحنه آنجا بود که مدل حرکت رفیعی برای دفع توپ اول زائرکاظمینی جالب بود و او به نوعی با دست خود به توپ زیرپای مهاجم ضربه زد که منجر به سقوط این بازیکن و خطای پنالتی نشود. در واقع رفیعی با این حرکت ریسک دادن پنالتی را پایین آورد و همین که توپ از زیر پای مهاجم حریف خارج شد و ضربه نهایی او با تاخیر مواجه و زاویه‌اش تنگ‌تر شد، درصد مهار آن و گل نشدنش بیشتر شد و اینچنین سرخ‌ها دروازه‌شان را بسته نگه داشتند.

در پایان بازی هم تقریبا تمام بازیکنان پرسپولیس به شکلی ویژه امیررضا رفیعی را به‌خاطر دومین کلین‌شیتش در یک بازی دشوار دیگر در آغوش کشیدند و به او تبریک گفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha