کد خبر: 1093
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
تیم ملی فوتسال ایران

در جدیدترین رنکینگ اعلام شده تیم‌های ملی فوتسال، تیم ملی ایران با یک پله صعود در جایگاه ششم جهان قرار گرفت و قزاقستان را دوباره کنار زد.

به گزارش "ورزش 24"، تیم ملی فوتسال ایران، اَبَر قدرت مطلق فوتسال آسیا که در سالیان اخیر جایگاه ششم رنکینگ دنیا را به خود اختصاص داده بود، پس از شکست سنگین در دیدار دوستانه مقابل روسیه، پس از سال‌ها با یک پله سقوط در رده هفتم جای گرفت تا سال 2023 برای فوتسال ایران با سِیر نزولی به پایان برسد. اتفاقی که پُرسروصدا و نگران کننده به نظر می‌رسید. تیم ملی فوتسال قزاقستان که به گربه سیاه فوتسال ایران معروف است، با پیروزی‌های متوالی رتبه ای که به تیم ملی تعلق داشت را تصاحب کرد، اما در سال جدید میلادی کمترین بازی تدارکاتی را انجام داد و به جز تک مسابقه دوستانه مقابل ازبکستان میزبان جام جهانی فوتسال که به تساوی انجامید، در هیچ تورنمنتی شرکت نکرد.

2008842

همین موضوع باعث شد، حضور ایران در تورنمنت چهارجانبه ویتنام و برتری پُرگل برابر نیوزلند و ویتنام، امتیازات در رنکینگ جهانی افزایش پیدا کند و با عبور از قزاقستان باری دیگر شاگردان شمسایی جایگاه ششم دنیا را در اختیار داشته باشند.

اگرچه تنها هشت امتیاز، ایران را نسبت به قزاقستان متمایز کرده و اختلاف آن‌ها به باریکی یک مو بوده است. به هر حال، ملی‌پوشان فوتسال با موفقیت در جام ملت‌های آسیا 2024 می‌توانند از تیم اروپایی فاصله بگیرند و تا پیش از آغاز جام جهانی فوتسال، جزو تاپ سیکس دنیا به شمار بروند.

2008843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha