امیررضا معصومی

امیررضا معصومی چهارمین مدال طلای جهانی خود را در 18 سالگی دشت کرد تا اتحادیه جهانی خبر از ظهور یک پدیده جدید در دنیای کشتی بدهد.

به گزارش "ورزش 24"، فردین معصومی، نایب قهرمان سابق کشتی آزاد جهان، که بارها گفته دوست دارد پسرش قهرمانی المپیک را، که رؤیای از دست رفته خودش بوده، برایش زنده کند، این روزها پای تلویزیون می‌نشیند و از نمایش ستاره سنگین وزن و جوان کشتی ایران لذت می‌برد.

امیررضا معصومی اگرچه نتوانست امسال پیراهن تیم ملی بزرگسالان را بر تن کند و در مصاف با امیرحسین زارع در انتخابی شکست خورد، اما در حالی که هنوز یک ماه تا تولد 19 سالگی‌اش باقی مانده، کوله باری از افتخارات را در کارنامه خودش در رده‌های سنی پایه می‌بیند.

او که حالا با سابقه پوشیدن دوبنده تیم ملی بزرگسالان در جام جهانی 2022 اعتماد به نفس بیشتری هم پیدا کرده، با نمایش درخشان و بی‌نظیر خود در مسابقات جوانان جهان 2023 اردن حسابی مورد توجه رسانه‌ها و به ویژه اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفت.

1911654

سایت اتحادیه جهانی کشتی با تمجید از هنرنمایی امیررضا معصومی در اردن نوشت: "شکست معصومی در قهرمانی آسیا برابر مونختور مغول و امیرحسین زارع در جام تختی، روند رو به رشد معصومی را مورد تردید قرار داد، اما جوان ایرانی با کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های جوانان جهان بار دیگر خود را به سطح اول کشتی بازگرداند. مدافع عنوان قهرمانی جوانان جهان در اردن پنج کشتی گرفت و توانست ۵۲ امتیاز کسب کند تا افتخارات خود را تکمیل کند. وی پیش از این، مدال طلای قهرمانی نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان را کسب کرده بود."

امیررضا معصومی متولد سال 83 در شهر ماسال استان گیلان، حالا دو طلای جهانی جوانان، یک طلای نوجوانان جهان و یک طلای امیدهای جهان را در آستانه 19 سالگی در رزومه خود می بیند و حتی شرایط سنی‌اش طوری است که سال آینده نیز می‌تواند در مسابقات جوانان جهان شرکت کند.

1911655

هرکول گیلانی در 5 کشتی خود در امان اردن، 52 امتیاز از رقبا گرفت و فقط یک امتیاز از دست داد. او 4 کشتی را با امتیاز عالی برد و اجازه نداد حریفانش طعم مبارزه در 6 دقیقه را بچشند. مهمتر از همه اما فینال او با حریف روس بود؛ جایی که امیررضا با اقتدار حریف خود را شکست داد و نگاه معناداری هم بابت رفتارها و کری‌های این کشتی‌گیر به او داشت که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

در جریان این مبارزه تصویری از معصومی و حریف روس منتشر شده که مورد توجه برخی رسانه‌های کشتی آمریکا قرار گرفته است. او که در این مبارزه بارها حریف روسی را مقهور قدرت بدنی بالای خود کرد، با قد بلندتر خود مقابل کشتی‌گیر روسی ایستاده و اقتدار خود را به رخ می‌کشد.

بدون شک با بالاتر رفتن تجربه امیررضا معصومی و حمایت‌های ادامه‌دار پدرش، او می‌تواند در آینده یک زنگ خطر جدی برای امیرحسین زارع در داخل و ستاره‌های سنگین وزن کشتی جهان همچون طاها آکگول، پتریاشویلی و استیوسون آمریکایی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha