مرگان اورازوف

مرگان اورازوف سرمربی تیم ملی ترکمنستان معتقد است باید به پروژه آغاز شده با فدراسیون فوتبال این کشور اعتماد کرد.

به گزارش "ورزش 24"، مرگان اورازوف سرمربی تیم ملی ترکمنستان پیش از دیدار تیم ملی ایران در چهارمین مسابقه از مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در نشست خبری حاضر شد و گفت: نتیجه بازی رفت مطمئنا رضایت بخش نیست. این را در نشست خبری تهران گفتم اما باید کلاس بالای بازیکنان تیم ملی ایران را در نظر بگیریم. قبل از بازی هم گفتم که اگر کارهای تیمی داشته باشیم و آنها را اجرا کنیم می‌توانیم به سطح آنها نزدیک شویم اما اگر انفرادی بازی کنیم ایران قدرتمندتر است. متأسفانه خط دفاعی ما مرتکب اشتباهات شد و برای کوچکترین اشتباه، ایران شما را قطعا مجازات می‌کند.

او ادامه داد: من می‌خواهم روشن کنم که این یک بهانه نیست، بلکه صرفاً توضیحی در مورد روند کاری ما است. ما برای فوتبال هجومی و مدرن تلاش می‌کنیم، سعی می‌کنیم توپ را کنترل کنیم و از طریق پاس‌های کوتاه حمله کنیم. طبق آمار، مالکیت توپ در بازی رفت تقریبا برابر بود. این شاخص‌ها نشان می‌دهد که ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی ترکمنستان تاکید کرد: تیم ما در حال حاضر در حال به روز رسانی تاکتیکی و بازسازی است. به زمان نیاز داریم اما تکرار می‌کنم، در خانه نمی‌توانیم مانند خارج از خانه بازی کنیم. در خانه، با حمایت هواداران، خانواده و دوستانمان، سعی خواهیم کرد بازی کاملا متفاوتی را به نمایش بگذاریم. من می‌بینم که بچه‌ها برای این بازی انگیزه دارند، بنابراین امیدواریم نتیجه خوبی بگیریم.

وی با اشاره به وضعیت تعویض‌های تیمش خاطرنشان کرد: متأسفانه همه تعویض‌های ما اجباری است. بازیکنان مصدوم زیادی داشتیم. 5 بازیکن به دلیل مصدومیت خط خوردند و از جایگزین آنها به ما اضافه شده‌اند. در اصل، این اتفاقی است که باید بپذیریم.

اورازوف در توضیح احساس بازیکنانش پس از شکست سنگین در بازی رفت گفت: ما با بچه‌ها در مورد اشتباهات و راه‌های اصلاح آنها بحث کردیم. همانطور که گفتم جنبه‌های مثبتی هم دارد. کوچکترین اشتباه با مجازات همراه می‌شود. ما برای رفع این اشتباهات تلاش می‌کنیم و متوجه می‌شویم که می‌توانیم متفاوت، بهتر و منظم‌تر بازی کنیم. روی ضربات ایستگاهی کار کردیم که بعد از آن سه گل در تهران دریافت کردیم و ناراحت بودیم اما بعد بلند شدیم و کار را ادامه دادیم. این نگرش ماست.
این سرمربی جوان از شرایط کار در ترکمنستان تصریح کرد: ما این موضوع را با فدراسیون در میان گذاشتیم. آنها درک می‌کنند که ما اهداف خودمان را داریم و برای حضور در آسیا آماده می‌شویم. مدیریت فدراسیون از ما حمایت می‌کند و درک می‌کند پس فشاری وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha