پزشکیان

شش گزینه نهایی تصدی پست وزیر ورزش انتخاب شدند.

به گزارش "ورزش 24"، کارگروه ورزش پس از بررسی رزومه‌های ارسالی از سوی احزاب، تشکل‌ها و نهادها، در نهایت از میان اسامی نسبتا پرتعدادی که مطرح شده بود، لیست نهایی خود را به شورای راهبری ارسال کرد. در نهایت پس از حذف و اضافه‌ای اندک در شورای راهبری، فهرست افراد واجد شرایط تصدی وزارت ورزش و جوانان، به مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری منتخب تقدیم شده است.

سازوکار انتخاب وزرا در دولت چهاردهم که بدین صورت است که واجدین شرایط پس از طی مراحلی در کارگروه تخصصی هر وزارت‌خانه، به شورای راهبری ارسال می‌شد و شورای راهبری بسته به ظرفیت کاندیداها، سه یا پنج نفر برتر را برای تصمیم‌گیری نهایی به رئیس‌جمهور معرفی می‌کرد. البته این تنها راه معرفی گزینه‌های وزارت نیست و افراد یا احزاب مختلف می‌توانستند در موارد خاص پیشنهادات خود را به پزشکیان معرفی کنند و در نهایت تصمیم‌گیری با ریاست محترم جمهور خواهد بود.

اما شنیده‌ها حاکی از این است که برای وزارت ورزش و جوانان پنج اسم برای استعلام به نهادهای مربوطه ارائه شده است تا پس از بررسی نهادهای ذی‌ربط، افراد واجد شرایط وزارت مشخص شوند و پزشکیان وزیر ورزش و جوانان دولت خود را انتخاب کنند.

سیدرضا صالحی‌امیری، محمدمهدی تندگویان، سیدعلی آقازاده، مهدی علینژاد و سیدمناف هاشمی افرادی بودند که می‌توان آنها را خروجی شورای راهبری برای وزارت ورزش و جوانان دانست و اسامی آنها برای استعلام فرستاده شده است. البته اخبار تایید نشده‌ای مطرح شده که صلاحیت دو کاندیدا از این لیست پنج نفره، احراز نشده است و رئیس‌جمهور باید از سه نفر دیگر وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

اما از دو روز پیش، به‌یک‌باره نام احمد دنیامالی، رئیس اسبق فدراسیون قایقرانی و نماینده کنونی مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی هم برای وزارت ورزش و جوانان مطرح شده است و به‌نظر می‌رسد دنیامالی حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در این مسیر همراه خود دارد.

در ادامه پنج به علاوه بر یک نفری که برای تصدی پست وزارت ورزش به رئیس جمهور معرفی شدند، باهم مرور کنیم:

سید رضا صالحی امیری (رییس سابق کمیته المپیک و سرپرست سابق وزارت ورزش)
محمد مهدی تندگویان (عضو سابق شورای شهر تهران و معاونت جوانان وزارت ورزش)
سیدعلی آقازاده (استاندار سابق مرکزی و معاون سابق وزارت ورزش)
مهدی علی‌نژاد( رییس سابق فدراسیون ووشو و معاون سابق وزیر ورزش)
مناف هاشمی (دبیر کل فعلی کمیته ملی المپیک و معاون سابق شهردار تهران)
احمد دنیامالی (رئیس اسبق فدراسیون قایقرانی و نماینده فعلی شهر انزلی در مجلس)

2061740

رئیس جمهوری پس از روز تحلیف دو هفته فرصت دارد تا فهرست وزرای پیشنهادی خود را برای به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که پزشکیان احتمالا تا اواسط هفته‌ی آینده لیست کابینه دولت چهاردهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان مجلس معرفی خواهد کرد و اگر یکی از این نفرات معرفی شده از حضور در گزینه‌های نهایی انصراف ندهد، پزشکیان احتمالا باید از بین چهار گزینه نفر نهایی را برگزیند.

پس از تبدیل سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان در 1390 ورزش ایران پنج وزیر را به چشم دیده است: محمد عباسی، محمود گودرزی، مسعود سلطانی‌فر، سیدحمید سجادی و کیومرث هاشمی.

ششمین وزیر از بین این شش چهره انتخاب خواهد شد. چهره‌هایی که همه آنها سابقه کافی برای اداره وزارتخانه را دارند اما به هر حال از چهره‌های محبوب و مشهور در ورزش محسوب نمی‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha