امیر قلعه‌نویی

سرمربی تیم ملی ایران در نشست مطبوعاتی قبول کرد که تیم ملی در حد مورد انتظار بازی نکرده است.

به گزارش "ورزش۲۴"، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران در نشست مطبوعاتی پس از بازی قرقیزستان به جواب ندادن تعویض‌ها مقابل حریف اعتراف کرد و اینکه بعضی از بازیکنان در شرایط مسابقه نبودند را از دلایل بازی نه‌چندان خوب تیم ملی برشمرد.
قلعه‌نویی همچنین ضمن عذرخواهی از هواداران تیم ملی ابراز امیدواری کرد ایران بازی به بازی شرایط بهتری پیدا کند.

مشروح صحبت‌های قلعه‌نویی به شرح زیر است:

* صحبت‌های اولیه؟
اگر بخواهیم بازی را تقسیم کنیم، در نیمه دوم گردش توپ‌مان خیلی خوب بود، ایجاد موقعیت کردیم، به تیر زدیم و کاشته و موقعیت داشتیم. اما باید یک معذرت‌خواهی کنم، چون باید بهتر بازی می‌کردیم. البته طبیعی است. بازی‌های اول همیشه اینطور است. شما ببینید استرالیا در کشور خودش به بحرین باخت، کره با به قول برخی‌ها فلسطین جنگ زده مساوی کرد.

* دیدار با قرقیزستان؟
ما شرایط خاصی داشتیم، مشکلات داشتیم، یک سری از بازیکنان در شرایطی مسابقه نبودند و جابجایی زمین داشتیم و ۱-۰ بردیم و کلین شیت کردیم و من عذرخواهی می‌کنم. به هر حال تماشاچی‌ها ناراضی بودند، ولی اگر جای طرفداران استرالیا یا کره بودند، نمی‌دانم شرایط چطور بود. توقع من از این تیم این است که بهتر بازی کنند، از موقعیت‌ها بهتر استفاده کنند. با اینکه ۴-۵ نفر از بازیکنان تیم ما در شرایط خودشان نبودند، باز هم ایجاد موقعیت داشتیم. آنها فقط یک موقعیت داشتند که حزباوی یک اشتباه بچگانه کرد و جا دارد از آقای بیرانوند به خاطر روز خوبش تشکر کنیم. امیدواریم بازی‌های بعد بهتر شود.

* چرا نتوانستیم گل بعدی را بزنیم؟
شرایط زمین در حد ملی نبود اما مجموعه ذوب‌آهن واقعا تلاشش را کرد. ما یک زمین صاف مخمل می‌خواهیم که بازیکنان توانایی خود را نشان بدهند اما مشکلاتی هست که کیفیت را پایین می‌آورد. اما فوتبال همین است و چرا ندارد. چرا رئال مادرید امباپه را آورده و نتیجه نگرفته؟ آنچلوتی که بزرگترین مربی دنیاست و امباپه را آورده اما فوتبال چرا ندارد. قطر دو دوره قهرمان می‌شود اما در کشور خودش می‌بازد. اگر قرار بود همه چیز روی حساب باشد جذابیت نداشت. سیتی چند دوره قهرمان لیگ شد اما در نیمه نهایی باخت چون فوتبال چرا ندارد. یک سری از بازیکنان ما در شرایط مسابقه نبودند و کیفیت ایده‌آل را نداشتند در بازی‌های بعدی بهتر خواهیم شد. اما ازبکستان را دیدیم که کره شمالی مقابل آنها پنالتی خراب کرد و گل خالی را نزد، اینکه بیاییم پنج شش گل بزنیم، سخت است. اگر قلی‌زاده آن توپ را می‌زد و دو صفر به رختکن می‌رفتیم، شرایط متفاوت می‌شد. اما قبول دارم پنج شش بازیکن ما کیفیت لازم را نداشتند و در شرایط خودشان نبودند اما تعویض ما هجومی بود و وینگرها را عوض کردیم که سرعت بدهیم و به گل دوم برسیم. تعویض ما جواب نداد و در شرایط موردانتظار نبودند.

* قبلا تاکید کردید لیگ باید ۲۵ مرداد آغاز شود تا بازیکنان به فرم خوب و شرایط بازی برسند. البته وضعیت ورزشگاه‌ها هم چندان خوب نبود.
طبیعتا بازیکن باید در شرایط مسابقه باشد. مسابقه دیکته‌ای است که می‌نویسی و اگر بنویسی غلطت پیدا نمی‌شود. حرف من برای این بازی بود که اگر بازیکنان از شرایط بازی دور باشند چه می‌شوند. من از بازیکنان تشکر دارن و مهم این است که بازیکنان با تمام توان بهزی می‌کنند. این همبستگی خیلی‌ها را ناراحت کرده، خیلی‌ها را ناراحت کرده. به قول امیرحسین صادقی در این ۲۰ سالی که می‌گوید در فوتبال بوده چنین تیم ملی‌ای ندیده که بازیکنان با هم رفیق باشند. اما خوشحالم که هم بردیم و هم کلین‌شیت کردیم و دستاوردهایی هم بود که کسب نکردیم. مطمئنم بازی به بازی بهتر خواهیم شد. شما دیدید جوان‌های ما مثل حزباوی و یوسفی خوب بازی کردند و اشتباه را شاید حسین کنعانی هم بود می‌کرد. ما روندمان خوب است و تمرینات هم منظم بوده و بچه‌ها انضباط دارند و بهتر خواهیم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha