علی خطیر

مدیرعامل استقلال می‌گوید که طراحی استادیوم اختصاصی این باشگاه 40 تا 45 روز و ساخت آن سه سال زمان می‌برد.

به گزارش "ورزش 24"، علی خطیر، مدیرعامل استقلال، در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و ساخت مجموعه ورزشی اختصاصی استقلال با مشارکت شرکت‌های IBN مالزی JTA قطر و TJA چین پاسخگوی برخی از سوالات خبرنگاران بود.

خطیر درباره میزان ظرفیت استادیوم گفت: نظرمان این است که ورزشگاه اختصاصی ۴۰ هزار نفری برای باشگاه استقلال داشته باشیم. این مجموعه فقط شامل یک ورزشگاه نیست، داخل آن ۲ زمین تمرین می‌بینیم، همچنین یک مجموعه هتل پنج ستاره و همچنین بخشی به عنوان یک مجموعه تفریحی در نظر گرفته‌ایم که عموم مردم هم بتوانند از آن استفاده کنند.

او ادامه داد: این برنامه را داریم و درموردش با دوستان صحبت کردیم. با وزارت ورزش و شرکت توسعه صحبت کردیم. چند مکان را مدنظر داریم و چند مکان را دیده‌ایم. مطمئنا این زمین در سطح شهر تهران خواهد بود و در کمپ حجازی هم نخواهد بود. وسعت این کمپ بزرگ نیست چون حداقل ۱۵ هکتار زمین نیاز داریم تا چنین مجموعه‌ای را با این کیفیت بسازیم. منابع مالی و سرمایه هم کاملا توسط شرکت‌های قطری، چینی و همچنین مالزیایی تامین می‌شود و همکاری بین این سه شرکت صورت می‌گیرد.

مدیرعامل استقلال می‌گوید: قرار نیست باشگاه استقلال از منابع داخلی استفاده شود. فاینانس آن خارجی است. قالبی قرارداد نیز BOT خواهد بود. یعنی یک مجموعه را می‌سازی، از آن استفاده می‌کنی و ان‌شاءالله در آخر آن را منتقل می‌کنی.

1974839

او درخصوص میزان هزینه‌های ساخت استادیوم اختصاصی استقلال نیز توضیح داد: برآورد دوستان از هزینه این پروژه ۵۰۰ میلیون دلار است. در تفاهم‌نامه اولیه وظایف ما این است که زمین مناسب پروژه را مشخص کنیم و در اختیار شرکت‌های خارجی قرار بدهیم. دوستان طراحی را انجام می‌دهند. بعد از تکمیل طراحی اولیه، مقدمات قانونی عقد قرارداد و انتقال زمین انجام می‌شود. دوستان قول دادن پس از آنکه ابعاد زمین را در اختیارشان قرار دادیم، ظرف ۴۰ تا ۴۵ روز این طراحی اولیه را انجام بدهند که به نوعی در طراحی مجموعه ورزشی یک رکورد است. مراحل قانونی کار نیز بعد از تکمیل و اتمام طراحی انجام می‌شود.

وی درباره زمان تکمیل این پروژه گفت: طبق صحبت‌هایی که داشتیم، بعد از اینکه کلنگ‌زنی و استارت کار صورت گرفت، پیش‌بینی دوستان این است که طرف سه سال مجموعه را به ما تحویل بدهند.

1974840

خطیر درخصوص اینکه منظورش از تعهدآور نبودن تفاهم‌نامه چیست، گفت: این تفاهم نامه الزامی برای دو طرف ندارد. برای این است که طرفین حسن نیت خودشان را برای انجام دادن پروژه نشان بدهند. یکی از بزرگترین بخش‌های هزینه یک پروژه، بحث طراحی آن است. دوستان این ریسک را پذیرفتند که این طراحی را با وجود هزینه‌بر بودن آن، پس از ارائه ابعاد و مشخصات زمین، انجام بدهند.

مدیرعامل استقلال درخصوص نام استادیوم اختصاصی گفت: فرصت برای فکر کردن به اسم مجموعه زیاد است. این مجموعه متعلق به باشگاه استقلال خواهد بود. به عنوان یک هوادار همیشه دلم می‌خواست استقلال صاحب چنین مجموعه‌ای باشد. امیدوارم استقلال بتواند صاحب یک مجموعه اختصاصی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha