کد خبر: 1427
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
سرچکو کاتانچ

سرچکو کاتانچ سرمربی تیم ملی ازبکستان می‌گوید که از بازیکنانش خواسته تا برابر ایران کارت زرد و قرمز کمتری بگیرند.

به گزارش "ورزش 24"، تیم‌های ملی ایران و ازبکستان فردا در آخرین دیدار دور گروهی مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در استادیوم آزادی به مصاف هم می‌روند. سرچکو کاتانچ سرمربی تیم ملی ازبکستان در نشست خبری پیش از این بازی شرکت کرد که مشروح صحبت‌های او را در زیر می‌خوانیم:

* امیدوارم بازی خوبی ببینیم
برای بازی فردا برابر ایران آماده هستیم. تاکنون چندین بار در مسابقات مختلف با تیم ملی ایران روبرو شده ایم و می‌دانیم که یک تیم تاپ و سطح بالا است. امیدواریم که فردا بازی خیلی خوبی را ببینیم. چون صعود تیم ها به دور بعد مشخص شده، امیدوارم هم بازی خوبی ببینیم.

* به بازیکنان گفتم از بازی لذت ببرند
از بازیکنان خواسته‌ام که بروند و از بازی لذت ببرند ولی کارت‌های زرد و قرمز کمتری بگیرند. ولی ما هم یک تیم قدرتمندی هستیم و برای سایر رقبا، یک حریف سرسخت محسوب می‌شویم.

* باید برابر آزمون و طارمی حواستان جمع باشد
تقابل‌های پرتعداد برابر ایران و ثبت فقط یک شکست؟ هر بازی متفاوت است و داستان خودش را دارد. ممکن است ما و ایران با بازیکنان جدیدی بازی کنیم، ولی تمرکز ما روی تیم خودمان است. قطعاً وقتی مقابل ستاره‌هایی مانند مهدی طارمی، سردار آزمون و دیگر بازیکنان خوب ایران بازی می‌کنید باید حواس‌تان باشد. از آنجا که صعودمان قطعی شده است انتظار دارم که فردا مردم به ورزشگاه بیایند و یک بازی خوب تماشا کنند و ما هم هیچ فشاری بابت نتیجه حس نمی‌کنیم.

2042150

* اورونوف پیشرفت زیادی داشته است
کسب اطلاعات از ماشاریپوف و اورونوف؟ من اصلا نمی‌خواهم به این دو بازیکن بازی بدهم چون چیزی درباره ایران به من نگفته‌اند (می‌خندد). شوخی کردم، من برای این دو بازیکن بسیار خوشحالم که خودشان را توانستند به خوبی با لیگ ایران تطبیق دهند. ارونوف خیلی عوض شده و به لحاظ رفتاری و اخلاقی پیشرفت کرده است. امیدوارم که فردا ارونوف برای تیم بازی کند نه برای خودش، چون برخی بازیکنان وقتی قهرمان می‌شوند و پیشرفت می‌کنند ممکن است برای خودشان بازی کنند.

* از ثابت بازی کردن ایران خوشم می آید
من همیشه از یک شاخصه ایران خوشم می‌آید، آن هم این است که این تیم همیشه ثابت بازی می‌کند و روندش باثبات است. الان در این شرایط که تازه لیگ‌ها تمام شده، جمع کردن بازیکنان خیلی سخت است و ایران در این وضعیت یک تیم باثبات است.

* قلعه‌نویی هم با استفاده از بازیکنان ذخیره موافق است
کاتانچ درخصوص انتقادها از او بابت عدم استفاده از بازیکنان ذخیره در بازی‌های قبل گفت: فردا خواهید دید که از بازیکنان اصلی استفاده می‌کنیم یا خیر. اما موضوعی که باید درباره آن صحبت کنم، این است که احتمالاً امیر قلعه‌نویی سرمربی ایران هم با این قضیه موافق هست که چرا کارت‌های زرد این دوره به مرحله بعد مقدماتی هم اضافه می‌شود. در حالی که این مسابقات تمام می‌شود و نباید کارت‌ها به مرحله بعد هم انتقال یابد، ولی قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا این‌طور است که کارت‌ها به مرحله بعد اضافه می‌شود و من از این موضوع ناراحت هستم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha