VAR

فدراسیون فوتبال به‌صورت رسمی از برگزاری فصل آینده لیگ برتر با فناوری کمک داور ویدیویی خبر داد.

به گزارش "ورزش 24"، به نظر می‌رسد که بالاخره طلسم استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی در فوتبال ایران شکسته خواهد شد. در شرایطی که چندین سال است بحث حضور VAR در لیگ برتر به گوش می‌رسد و هر بار بنا بر دلایلی این امر محقق نشده بود، سرانجام دستیابی به این هدف نزدیک است.

فدراسیون فوتبال که فصل قبل و برای نخستین بار توانست بازی‌های رفت و برگشت میان استقلال و پرسپولیس را با این فناوری برگزار کند، مدت‌هاست که در تلاش است تا بتواند تجهیزات VAR را به فوتبال ایران بیاورد، اما این موضوع به یک طلسم عجیب تبدیل شده بود.

در اواسط خردادماه بود که فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای از موانع و مشکلات جدی برای استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی در فصل بعد خبر داد. در واقع، علی تارقلی‌زاده، رئیس روابط بین‌الملل فدراسیون، از مشکلاتی که توسط شرکت تجهیز به وجود آمده خبر داد و گفت بودجه خرید تجهیزات مربوط به VAR در حساب این شرکت است، اما آنها در این زمینه با فدراسیون همکاری نمی‌کنند.

در شرایطی که تارقلی‌زاده از احتمال برگزاری لیگ آینده بدون فناوری کمک داور ویدیویی خبر داده بود، یک روز بعد، وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر تجهیز رقابت‌های فصل آینده فوتبال باشگاهی کشور به VAR، از کمک ۱۱۰ میلیاردی دولت برای تجهیز ورزشگاه‌ها خبر داد.

پس از این تلاش‌ها و رایزنی‌ها بود که پروسه استفاده از VAR در لیگ ایران روی غلتک افتاد و شب گذشته نیز اعلام شد فینال جام حذفی فوتبال ایران میان سپاهان و مس رفسنجان با استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی برگزار می‌شود تا این موضوع یک چراغ سبز برای حل مشکلات تلقی شود.

حالا نیز سایت فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی، از برگزاری لیگ بعد با استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی خبر داده است که البته با توجه به زمان‌بر بودن تجهیز استادیوم‌های کشور به این فناوری، به نظر می‌رسد که شروع لیگ آینده با تأخیر همراه شود.

در متن اطلاعیه فدراسیون فوتبال آمده است:

در پی دستور اخیر وزیر ورزش و جوانان به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برای تجهیز ورزشگاه‌های میزبان رقابت‌های باشگاهی فوتبال به VAR و خرید هفت دستگاه کمک داور ویدیویی، با پیگیری‌های انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال و شرکت توسعه، موانع اداری موجود برطرف شده و بدین ترتیب، فصل آتی رقابت‌های لیگ برتر با استفاده از VAR برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دولت به منظور خرید هفت دستگاه VAR مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha