کد خبر: 540
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
بهمن

مدیرعامل باشگاه بهمن تهران می‌گوید می‌خواهیم یک مجموعه منسجم و درجه یک شویم و در این راستا بیشتر از اینکه دل به قضا و قدر ببندم، به برنامه ریزی ریزی فکر می‌کنم.

به گزارش "ورزش 24"، محمد کاظمی، مدیرعامل باشگاه بهمن تهران در گفت و گو با رسانه این باشگاه درباره شرایط بهمن به صحبت پرداخت.

بهمن یک تیم تازه تاسیس در سطح سوم فوتبال کشور است. شما، مالکین، اعضای کادر فنی و بازیکنان چه هدفی رو دنبال می‌کنید؟

در ایران فوتبال و کلا ورزش هزینه است و برخلاف سایر دنیا شما نمی‌توانید نگاه بیزینسی به آن داشته باشید به همین دلیل مالکان باشگاه ایجاد شور و نشاط بین تعدادی جوان و در سطح بالاتر خانواده‌های آنان را مدنظر قرار دادند و تصمیم گرفته شد با یک برنامه‌ریزی دقیق آهسته اما پیوسته مراحل پیشرفت را طی کنیم و رفته رفته تبدیل به یک مجموعه منسجم و در عین حال درجه یک شویم. بر همین اساس هم یک کادر فنی جوان به رهبری محسن ایران‌نژاد را انتخاب کردیم که البته از تجربیات آقای حمید کللی‌فرد هم استفاده می‌کنند و همین کادر هم بازیکنان جوانی را به کار گرفت تا خواسته‌های مجموعه برآورده شود.

از روز اول چه هدف‌گذاری داشتید؟ نسبت به روز اول جلوترید یا عقب‌تر؟

از روز اول نگاه ما کسب نتایج معقول در فصل اول حضور در لیگ 2 بود و قصد داشتیم در پایان فصل جایگاه مناسبی داشته باشیم اما اگر صادقانه بخواهم پاسخ سوال شما را بدهم بعد از قرعه‌کشی لیگ 2 نه تنها بنده و مالکان، بلکه مربیان و بازیکنان هم به این نتیجه رسیدند با کمی تلاش بیشتر امکان صعود در سال اول وجود دارد. تیمی که ما بستیم بسیار جوان است و نگاه مدیریتی ما از روز اول معرفی چند چهره جدید به فوتبال کشور بود به همین دلیل شما اگر دقت کنید می‌بینید از فهرست 28 نفره تیم بهمن، 12 بازیکن بین 18 تا 23 سال هستند. 6 بازیکن هم بین 24 تا 26 سال دارند و مابقی نفرات را باتجربه‌تر تشکیل می‌دهند.با توجه به شرایطی که توضیح دادم ما در جایگاهی که از قبل پیش‌بینی می‌کردیم هستیم هر چند که شاید می‌توانستیم امتیازات بیشتر و موقعیت بهتری داشته باشیم که بنابدلایلی ممکن نشد.

چه دلایلی؟

خب دلایل زیاد است که اتفاقا این دلایل اصلا در چارچوب باشگاه و تیم نیست و خیلی عوامل بیرونی در آن نقش داشته است. شما اگر دقت کنید متوجه می‌شوید تیم‌های لیگ 2 در تهران، که الحمدالله تعدادشان هم زیاد است، برای تمرین زمین مناسب ندارند. ما خودمان دو زمین تقریبا ثابت داشتیم که یکی چمن طبیعی و یکی چمن مصنوعی بود که چمن طبیعی واقعا الان کیفیت لازم را ندارد و ما مجبوریم در روز در نقطه‌ای از تهران تمرین کنیم. از زمین‌های مسابقه لیگ 2 هم چیزی نگویم چون واقعا برخی از زمین‌ها بسیار خجالت‌آور هستند و حتی به درد تمرین هم نمی‌خورند چه رسد به مسابقه از جمله زمین همدان که همین هفته در آن به میدان رفتیم. این زمین‌ها باعث شده تعداد زیادی مصدوم روی دست ما و سایر تیم‌ها بماند به‌طوری که در همین بازی مقابل پاس 7 بازیکن اصلی و کلیدی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم که خیلی به ما فشار آورد هر چند که باقی بازیکنان ما به‌خصوص جوانان‌مان فوق‌العاده بودند و باید از آنها تشکر کنم. بخشی از مشکلات هم به قضاوت بازی‌ها یا عدم قاطعیت ناظران برمی‌گردد که امیدوارم رفته‌رفته بهتر شود.

بهمن جزو معدود تیم‌هایی است که پرداختی‌های به موقع دارد و دغدغه بازیکنان را درک کرده. این جزوه برنامه‌های شما بوده؟ درباره این موضوع توضیح می‌دهید؟

خوشبختانه مالکان باشگاه بهمن کاملا فوتبالی هستند و شناخت کاملی از شرایط این ورزش دارند. در ابتدای مذاکرات‌مان بنده پیشنهادی مطرح کردم که از سوی این بزرگواران پخته شد و به این نقطه‌ای رسیدیم که امروز در آن هستیم. تمام هم و غم مالکان محترم و بنده این است که شرایط مناسبی به لحاظ پرداختی‌ها و امکانات برای مجموعه بهمن فراهم کنیم تا خدای ناکرده فردا حسرت نخوریم اگر این کار را کرده بودیم یا فلان کار را انجام نداده بودیم شرایط بهتر بود. در واقع در مجموعه بهمن هیچ چیز را به قضا و قدر نسپرده‌ایم و برای همه چیز برنامه داریم.

جو تیم را چطور می‌بینید؟ بین بازیکنان و کادر فنی رفاقت وجود دارد؟ بین کادر فنی و مدیریت چطور؟

جو تیم بسیار عالی است و رفاقت در آن موج می‌زند. این رفاقت نه تنها بین بازیکنان، بلکه بین آنها و مربیان، مربیان و مدیران و مدیران و مالکان وجود دارد و اگر مشکلی هم باشد تا امروز سعی کردیم درون خانواده حل کنیم و حرف و حدیثی به بیرون کشیده نشود. فکر می‌کنم یکی از اصلی‌ترین دلایلی که تیم ما را به عنوان یک مدعی معرفی کرده همین جو عالی و رفاقت میان همه ارکان باشگاه است.

در ۸ هفته اخیر بهمن هیچ حاشیه‌ای نداشته در صورتی که لیگ‌های سطح پائین عمدتا درگیر مسائل غیر فوتبالی هستند. درباره این مساله چه نظری دارید؟

در سوال بالا هم به نوعی جواب دادم. ما تمام سعی و تلاش خود را کردیم با پیش‌بینی همه مشکلات احتمالی، برای رفع آنها تدبیر و راهکار داشته باشیم و تا امروز به لطف خدا موفق بودیم. در مجموعه تیم هم یک نقش کلیدی را علاوه بر مربیان، بازیکنان باتجربه ایفا می‌کنند که واقعا همراه و همیار مربیان هستند و چه درون زمین و چه بیرون از آن بازیکنان جوان‌تر را زیر بال و پر می‌گیرند و اجازه بروز حواشی را نمی‌دهند.

اگر بهمن امسال صدرنشین نشود، یعنی ناکام بودید؟

به نظر من الزاما تیمی که صدرنشین است، موفق نیست یا تیمی که صدرنشین نیست ناکام محسوب نمی‌شود. شما باید براساس برنامه‌ریزی خود و چیزهایی که به آن دست یافتید ارزیایی از موفقیت یا ناکامی داشته باشید و ما قطعا همه چیز را در صدرنشینی نمی‌بینیم هر چند که فوتبال نتیجه‌گرای امروز در کشورمان فقط موفقیت یا ناکامی را در صدرنشینی و صعود یا عدم صعود ارزیابی می‌کند. شخصا به تیمم و نفراتی که داریم ایمان دارم و مطمئنم به اهدافی که داریم می‌رسیم هرچند که مسیرمان بسیار سخت، پرخطر و پر از رقبای قدرتمند است.

گام بعدی بهمن در جام حذفی است. در این جام بهمن چه هدفی دارد؟ درخشیدن و قرار گرفتن مقابل تیم‌های لیگ برتری؟

نگاه اول ما به جام حذفی استفاده از بازیکنانی است که تا امروز کمتر در لیگ فرصت بازی داشتند یا تازه از بند مصدومیت رها شدند تا از این طریق به شرایط بازی برگردند. البته جام حذفی جام شگفتی‌هاست و بارها شاهد بودیم تیم‌هایی مانند قشقایی شیراز، خلیج فارس ماهشهر و ... در این جام شگفتی‌های بزرگی رقم زدند و طبیعی است اگر به مراحل بالاتر برسیم خوشحال می‌شویم که بهمن را همه ایران ببینند و از فوتبال ما لذت ببرند.

حرف پایانی؟

جا دارد در پایان تشکر ویژه‌ای از مالکان محترم باشگاه داشته باشم که در این وانفسای اقتصادی در ورزش و فوتبال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به نوبه خود به فکر ایجاد شادابی و شور و شعف در جامعه هستند و تا امروز بدون هیچ منتی تلاش کردند بهترین‌ها را برای مجموعه ستارگان بهمن جوان فراهم کنند. ان‌شاءالله بنده و همه اعضای تیم هم بتوانیم با نتایج خوب بخشی از زحمات این بزرگواران را جبران کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha