فغانى

"علیرضا فغانی" داور سرشناس ایرانی با توجه به پخش آدرس محل زندگی‌اش در استرالیا برای آرامش خانواده خود به این کشور بازگشت.

به گزارش ورزش 24؛ با تأیید رسمی AFC بر عملکرد صحیح قضاوت "علیرضا فغانی" در دیدار عراق و اردن، عملا ثابت شد کارت قرمز او به "ایمن حسین" دلیل بازگشت این داور سرشناس توسط تصمیم گیرندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به استرالیا نیست.

علیرضا فغانی به دلیل پخش آدرس محل زندگی و خانه‌اش در استرالیا، همچنین انتشار شماره تلفن‌های همراه ایران و استرالیای این داور سرشناس در کنار بهم خوردن آرامش روحی و روانی خانواده‌اش، با تصمیم AFC و فدراسیون فوتبال استرالیا به این کشور بازگشته است.

خبر فوق که بصورت اختصاصی توسط ورزش سه منتشر شده مورد تأیید علیرضا فغانی قرار دارد اما این داور سرشناس کشورمان طبق قوانین بین المللی نمی‌تواند اظهار نظر یا گفت و گویی در این مورد داشته باشد.

به این ترتیب علیرضا فغانی که با نشان دادن کارت زرد دوم به ستاره عراقی و آقای گل جام هجدهم تا این مرحله از بازی‌ها، با کارت قرمز او را از زمین اخراج کرد از کنفدراسیون فوتبال آسیا کارت قرمز نگرفته و از رقابت‌های ملتهای هجدهم اخراج نشده است.

در ٤٤ بازی مرحله‌ی مقدماتی و یک هشتم نهایی جام هجدهم ملت‌های فوتبال آسیا شاید بتوان برد عراق مقابل ژاپن در رقابت‌های گروهی را یک تراژدی جذاب دانست اما بی شک یکی از بزرگترین تراژدی‌های این دوره، کارت زرد دوم علیرضا فغانی به آقای گل عراقی، اخراج ایمن حسین و حذف عراق به دست اردن در حالیکه بازی را ٢ بر یک پیش بود در وقت قانونی این مسابقه، به حساب می‌آید.

بیانیه‌ی رسمی AFC خط بطلانی و دفاعی تمام قد از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا محسوب شد بر تمام جنجال‌های متعدد و حتی غیر منصفانه‌ای که بعد از بازی حساس و مرگ آور مرحله‌ی یک هشتم عراق و اردن که منجر به حذف دراماتیک غول کش جام هجدهم شد.

1986063

رفتار غیر حرفه‌ای "ایمن حسین" آقای گل عراقی و شش گله جام ملت‌های هجدهم تا اینجای رقابت‌ها آنهم بعد از زدن گل دوم به اردن باعث شد او به خاطر ایجاد تأخیر غیر متعارف در آغاز مجدد بازی و گوش ندادن به تذکرات متعدد علیرضا فغانی در شروع دوباره‌ی بازی با طولانی کردن شادی گل، کارت زرد دوم را دریافت کند و اخراج شود.

به این ترتیب از دقیقه ٧٧ عراق ١٠ نفره شد و اردنی‌ها با تمرکز و تلاش تیر خلاص را تا قبل از پایان سوت علیرضا فغانی در وقت قانونی با دو گل متوالی به حریف زدند تا حذف تراژیک تیمی که سال ٢٠٠٧ با شکست یک بر صفر عربستان قهرمان جام ملتها شده بود از پیکارهای ٢٠٢٣ این رقابت‌ها رقم بخورد.

علیرضا فغانی ٤٥ ساله فینال‌های رقابت‌های معتبر لیگ قهرمانان آسیا، المپیک، جام ملت‌های قاره کهن، جام باشگاه‌های جهان و دیدارهای نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌ها و رده بندی جام جهانی فوتبال را قضاوت کرده است.

با نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا عملکرد داوری علیرضا فغانی در دیدار جنجالی اردن و عراق مورد تأیید فنی قرار داشته و او با ملیتی ایرانی و تابعیتی استرالیایی در جام ملتها به قضاوت پرداخت.

حضور علیرضا فغانی به عنوان نماینده داوری کشور استرالیا در جام ملت‌های هجدهم آسیا به این دلیل بود که کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران در اقدامی قابل انتقاد به بهانه جوانگرایی نام او را از لیست داوران بین المللی خارج کرد.

در حالیکه علیرضا فغانی به عنوان بهترین داور تاریخ فوتبال کشورمان یکی از داوران نامزد قضاوت در جام جهانی ٢٠٢٦ فوتبال نیز به حساب می‌آید.

داور برجسته‌ای که مجبور شد برای ادامه حضور و قضاوت در سطح بین المللی از کشور استرالیا مجوزهای فعالیت خود را به روز کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha