هادی مهدوی‌کیا

هادی مهدوی‌کیا می‌گوید کم‌تجربگی بازیکنان کیا باعث شکست این تیم برابر ذوب‌آهن شده است.

به گزارش "ورزش 24"، هادی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم فوتبال آکادمی کیا، پس از شکست سه گله برابر ذوب‌آهن در مرحله یک شانزدهم جام حذفی اظهار داشت: نیمه اول، نیمه خوبی داشتیم و ۱۵-۲۰ دقیقه اول چند موقعیت ایجاد کردیم و از دید من خیلی خوب بازی کردیم. برنامه‌ریزی ما این بود که پرس بالا بازی کنیم و این چیزی است که در این سال‌ها کار می‌کنیم و نتیجه هم داد. چند موقعیت خوب تک به تک داشتیم که بازیکنان‌مان استفاده نکردند. بالاخره بازیکنان، جوان هستند و احساس می‌کنند حتما دوباره این اتفاق میفتد و دوباره این موقعیت گیرشان می‌آید. در نیمه اول ما باید گل می‌زدیم اما در هر صورت برابر تیمی بازی می‌کردیم که جزء بهترین تیم‌های این فصل است، به‌خصوص با مربیگری آقای ربیعی و دوستان‌شان و آقای صادقی. بالاخره آنها تجربیات و بازیکنان خوبی در اختیار دارند.

او ادامه داد: با پنالتی‌ای که داور اعلام کرد، ۱-۰ به رختکن رفتیم. در نیمه دوم مثل نیمه اول خوب بازی نکردیم اما شرایط‌مان بد نبود. خوب کار کردیم و باز هم موقعیت‌های خوبی داشتیم که متاسفانه از مهاجمان‌مان استفاده نکردیم. عدم استفاده از موقعیت‌ها در بین بازیکنان جوان زیاد است و همانطور که گفتم فکر می‌کنند پشت هم موقعیت گیر می‌آورند اما فوتبال اینطور نیست. در آخر هم من دوست داشتم همه بچه‌هایی که هستند، بازی کنند و پنج تعویضم را بکنم. خیلی ارنج را تغییر دادم که در دقایق آخر گل‌های دوم و سوم را خوردیم. آنها روی تجربه و کیفیت بازیکنان ذوب‌آهن بود و مهره‌هایی که تعویض کردند، خیلی کارساز بود. ما خیلی خوب توپ‌گیری می‌کردیم و می‌توانستیم پشت دفاع حریف روی زمین خوب عمل کنیم. من مهاجمان سرعتی آوردم ولی متاسفانه ارتباط هافبک‌مان قطع شد و نتوانستند خوب استفاده کنند.

مهدوی‌کیا در واکنش به اینکه کیا نسبت به سال‌های گذشته کم‌فروغ‌تر شده است، عنوان کرد: ما برنامه‌ریزی داریم. در سال‌های قبل افرادی به ما کمک می‌کردند که خبرهای کاری‌مان زیاد بیرون می‌آمده اما کاری که ما انجام می‌دهیم، به همان شکل قبل است. ما یکی دو سال است که به رده بزرگسالان آمده‌ایم و سن بچه‌هایمان کم است. بچه‌هایی که در زمین بودند، رنج سنی ۱۹-۲۰ سال داشتند و اینها باید تجربه کسب کنند که بتوانند بالاتر بیایند. ما به زمان احتیاج داریم. یک موضوع مهمی که وجود دارد، این است که شاید ۱۰-۱۲ بازیکنی که جزء بهترین‌ها بوده‌اند، رفته‌اند.

وی افزود: من و آقا مهدی خیلی دوست داشتیم امروز که برای اولین‌بار با یک تیم لیگ برتری بازی می‌کردیم، تمام بازیکنانی که در این سال‌ها بزرگ کردیم، حضور می‌داشتند. اگر آنها حضور داشتند اوضاع خیلی فرق می‌کرد. الان چهار بازیکن ما به اروپا رفته‌اند، در قطر بازیکن داریم، در لیگ برتر ایران ۷-۸ بازیکن داریم. اینها بازیکنانی بودند که می‌توانستند به من کمک کنند. البته نه اینکه مابقی بچه‌ها بد باشند؛ شما کیفیت بازیکنان را امروز دیدید. ما فوتبال خوبی را که می‌خواستیم، بازی کردیم. اینها جوان هستند و من هر چقدر بگویم، نمی‌دانند که باید مقابل تیم‌های باتجربه و تیم‌های بزرگ خیلی باهوش‌تر عمل کنند. انشالله که در آینده هم بتوانیم بازیکنان بهتری پرورش بدهیم و در فوتبال بزرگسالان هم مثل فوتبال پایه موفق باشیم.

سرمربی کیا در پایان با اشاره به داوری مسابقه گفت: خوب نیست ما به عنوان یک تیم نوپا درباره داوری صحبت کنیم اما فکر می‌کنم داور در صحنه دقیقه ۱۲ اشتباه کرد و با تیم ذوب‌آهن مهربانی کرد. بازیکنان ما از وسط زمین تک به تک بود و اگر داور بازیکن حریف را اخراج می‌کرد، شرایط خیلی متفاوت می‌شد. فکر می‌کنم روی صحنه پنالتی هم اشتباه کرد. البته من به‌صورت زنده دیدم و سایر افراد بهتر می‌توانند قضاوت کنند. با این حال ما کاری به داوری نداشتیم و خود داوران دیدند که ما اعتراض نکردیم و فشاری نیاوردیم و هدف‌مان چیز دیگری بود ولی به نظرم داوری باید بهتر عمل می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha